neděle 4. března 2007

Blízkost..reálná


Nedělní poledne .
R spí a já prohlížím návrhy kuchyně..vytvořené včera s prodavačem neúlisným..
Včera jsme seděli na rozvrzaných židlích ,ve Dvoře v nábytku Jamall. Tiskla jsem se k R teplému rameni a byla ráda ,že tam je se mnou, že stručně a jasně odpovídá na technické dotazy, že se laskavě usmívá mým poznámkám ,které se "nehodí" k té chvíli, že já nemusím říkat nic a jen si užívat té chvíle společného plánování, kdy si uvědomuji sladkost souznění, naše společné "neambice", lehkost přístupu k "důležité" chvíli ... pozoruji , jak v počítači nabývá svou podobu místo, kde bude R pro nás tvořit svou zdravou a chutnou stravu a kde se já budu nad krájením cibule dívat z okna do lesů..nu,kuchyně.
Ráno si v posteli čtu Pitnou kůru a zadržuji občasný výkřik smíchu. Nechci ho ale budit. Vím, jak unavené má oči..když se vrací ze své práce.
A tak vstávám..k novým příspěvkům,tématům, inspiracím ,k novým intimním názorům..čtu,přemýšlím,konfrontuji.Dívám se na spící tělo muže, který mi dává tu naději, o které skrytě, mezi řádky na blozích často čtu. Naději skutečné intimity.
Když toto píšu, nechci tím říct, že se v tomto vztahu nesetkávám s nekonečnou problematikou soužití dvou lidí.Že je vše vyřešeno jen tím,že jsme takoví jací jsme, potkali se a pohádka s dobrým koncem je tady.
Chci tím říct,že cítím naději.Poprvé.
V opravdu společné touze naplnit představu lásky.Máme ji stejnou , zdá se . Láska je pro nás růst toho druhého. Respekt k jeho potřebám..ať jsou jakékoliv. Je těžké o tom psát, neboť veškerá slova se stávají stokrát řečeným klišé.
A my nevíme, kam dojdeme. Nevíme zhola nic.
Veškeré chtění se stává výsměchem Cítím,že nemá smysl..cokoliv vnést do našeho společenství
násilím,taktikou, vydíráním. Falešnou oddaností. Smysl má pouze odevzdání..což ale není vzdávání se .

Nemůžu to popsat, snad jindy. Ta slova mě zkrátka rozčilují.

Zatím jsme vždy našli cestu. Někdy je hodně klikatá než se za zatáčkou objeví další rovinka.
V té zatáčce je důležité místo.
Pro mě je to místo pravdy.Zatáčky pro mě milosrdně tvoří strach.Strach a jeho vychytrale rozumné myšlenky.
Chytí mě pod krkem a nutí dělat kompromisy.Nutí mě lhát a hrát si na pravdu.Pro "dobro věci". Už to místo poznám.Sevře mě v těle jako obruč.Znám ho jako svý boty.
Ale naučila jsem se , že jedinou nadějí na projetí zatáčkami , nadějí na rovinku je.. pravda. Důvěra v pravdu.Důvěra v lásku, protože ta láska..je přijetí věcí tak, jak jsou.
A funguje to. Zatím jsem se nezklamala..i když pocity v zatáčkách jsou někdy příšerné.Skutečný očistec.
Prožívám často stavy, o kterých se tady na blozích píše. Jsou mou každodenní součástí.
Jen je teď mohu otvírat, zkoumat.Věřit, že tentokrát nemusím uhnout do zavedených řešení, které mě dosud spolehlivě dovedly k ukončení všech vztahů.

Začínám psát svou novou mapu. A je to těžká dřina.
Když popisuju své výkřiky vděku, je to proto, že jsem měla to štěstí a našla muže, který.. zdá se ..touží po tom samém. Neděsí ho mé mapy.

A má dost odvahy na tvorbu těch nových.


14 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Ve sprše mě napadlo napsat sama sobě komentář. Přišlo mi to jako dost dobrý nápad. Měla jsem ovšem lehké výčitky..nechci-li být nějak "příliš zajímavá"..myslím tím vysvětlováním toho ,jak mě to napadlo,a jak mi to připadá úžasné..no a tady je názorná ukázka mého roztříštěného a pro mě lehce nesnesitelného myšlení.
Jo a ten příspěvek..sakra, o čem to vlastně mělo být...
-Jo, jestli si náhodou nějak moc neidealizuješ toho R..drahá Sáro.
- odp.: no, to mě napadlo už mnohokrát v podstatě dnes a denně mě to napadá..a vždycky si řeknu.No asi jo.Ale co z toho. Pro to, co potřebuju, pro ten svůj "vývoj" mě ten momentální obdiv vyhovuje.Takže prostě až to tak třeba nebude, tak to tak nebude. Nemůžu teď dělat,že jsem nad věcí.Jo, obdivuju se R a vyhovuje mi to. A jestli je to adekvátní je mi fuk.

Anonymní řekl(a)...

Nevím, ale mě připadá tvůj pohled poměrně nosný...Jsem sice hrozný, ale láskyplný :-)

Anonymní řekl(a)...

nevim, jestli odevzdani je uplne to prave. ale kazdy vztah je jiny a kazdy clovek jiny. ja jsem asi strasne surove realisticka...
preju moc, at ti tohle vydrzi.

Anonymní řekl(a)...

Pája: přemýšlím, jak Tě ta napadla odevzdanost..to zní tak dost jako pasivně..a možná opravdu jo, ženská intuice většinou nijak zvlášť neselhává. Jo, možná jsem odevzdaná tomu, co se mi děje. Ale je fakt, že to tak cítím.Takže je to určitě v pořádku:o)

Anonymní řekl(a)...

Na počátku je drobná idealizace nezbytná, to by spolu pak nevydrželi žádní dva lidé, kdyby se od počátku sledovali bez toho růžového oparu :-)

Anonymní řekl(a)...

Ano, Pařeze.Jen..jsem ráda, že už mi není 20.Jasně vidím, že tehdy ten růžový opar, byl skutečně neprůhlednou růžovou velehustou mlhou.Teď docela dost vidím okolo:o),jsou to vlastně takové cáry mlhy..a díky za ně.

Anonymní řekl(a)...

Sáro, užívej svého obdivu, vychutnávej si ho a nesnaž se ho rozebírat. Odbiv buď je a nebo není. Ať už je živen čímkoli.
A v těch zatáčkách zrychluj. Nezdržuj se tam…

Anonymní řekl(a)...

Ježíši, Mirko. Díky. Za ty zatáčky. Úplně jsem pocítila radost z toho svištění:o).Už předem.

Anonymní řekl(a)...

saro, napsala jsi, ze smysl ma pouze odevzdani... tak proto sjem na to reagovala.

v poradku to urcite je, pokud to tak citis a chces.

Anonymní řekl(a)...

Pekne Zrovna z peknych slov ja mam obavu. Ze kdyz neco sepisu tak se to rozplyne a preskupi ve me jinak. Ze dam formu necemu co zadnou formu nema. Ze otisknu neco co nelze otisknout. A tak ti SARO drzim palce, at se vse vyviji s tebou. At to v tech zatackach nedre moc dlouho :o). At to co jsi nasla pretrva.

Anonymní řekl(a)...

Radko. Děkuju.

Anonymní řekl(a)...

Teprve teď jsem přečetla a naladila se na pochopení, proto píšu až nyní. Je to velká věc mít naději na skutečné partnerství, kdy člověk - zdá se - může být sám sebou a je tak akceptován a milován.
A není to "taktika, ta kandovaná lež".
Mluvíš o odevzdání. Ano rozumím, myslím, že ten pocit znám. Člověk mluví a činí z hloubi sebe sama a hodně si přeje, aby to bylo přijato a pochopeno. Pokud je to poctivé, strach tu nemá místo. V těch chvílích říkám v duchu: děj se vůle Tvá.
Je-li podobná neegová vstřícnost i na druhé straně, pak nelze než konstatovat, že semínko padlo na úrodnou půdu a roste.
Tak ať vám roste a sílí, k radosti a k Lásce!

Anonymní řekl(a)...

Pájo.Promiň. Jsem hodně nepozorná. Dokonce i sama k sobě.

Anonymní řekl(a)...

Lenko.Napsala jsi to přesně..o odevzdání. Takhle přesně bych to byla chtěla říct :o).Jen ..v mém případě..strach ještě pociťuji. Právě v té chvíli odevzdávání se, kdy nemám ochranu.Myslím ochranu v zavedených vzorcích chování. V tu chvíli mě to občas sevře..protože cítím tu velkou zranitelnost.Ale zkušenosti mi ukazují, že si to můžu dovolit..že se prostě nestane nic špatného.A opakování je matkou moudrosti. Opakovaně poznávám, že mohu být odevzdaná.A místo ublížení sílím.Rostu.I když často se zavřenýma očima.S nadějí a vírou.